woensdag 27 februari 2019

D66 Blaricum is ontstemd

D66 Blaricum is ontstemd over het gedrag van de coalitie. Het amendement D66 over de herstelkosten van de sluis in de Blaricummermeent is niet aangenomen. Hart voor Blaricum, De Blaricumse Partij, fractie van Dijk en het CDA moedigen de wethouder niet aan om de volledige rekening voor de opknapbeurt van de schutsluis in de Blaricummermeent bij het Waterschap neer te leggen.

Het Waterschap is eigenaar van de schutsluis en heeft onvoldoende controle en onderhoud gepleegd de afgelopen jaren waardoor de sluis in het ongerede is geraakt en op dit moment talloze gebreken vertoont. Onderhandelingen tussen de gemeente en het Waterschap hebben geleid tot teleurstellend resultaat en vanwege de gemeende urgentie stemt de gemeente in met een forse bijdrage in de herstelkosten.

De gemeente wil dat dit vaarseizoen de Meentstroom te bevaren zal zijn naar en vanaf het Randmeer. Ongeacht het feit dat er nog vrijwel geen bewoners aan de Meentstroom wonen in dit deel van de „rivier”.

Hoe denken onze inwoners hierover?

De nieuwsbladen: